onsdag 5 mars 2014

Sverigeresa del 1

Nu är alla hemma och välbehållna från Sverigeresan. Båda barnen är egentligen super att resa med, men det var ändå jättejobbigt, speciellt på hemresan, tyckte jag. Fast så här två dagar senare tycker jag nog att det inte var så farligt, egentligen... :-) Men trots det är det lite skönt att det var sista resan ensam med barnen på ett tag.

Jag tog inga bilder på resan ner, missade det totalt, men här är några från hemresan i alla fall. Det ser ju ändå ungefär likadant ut.

Leander ser hur hans barnvagn lastas i flygplanet. Jättespännande!



Fikapaus i Amsterdam (det är apelsinjuice och inte Fanta om någon undrar!). I Amsterdam var båda barnen jättetrötta och busiga - jag blev också väldigt trött...

Väl hemma hade de sovit i planet och var pigga igen. De somnade inte förrän vid 01:30! Som tur var sov Tabea till 7 och Leander till 9:30 nästa morgon i alla fall.

Tabea hjälper till (???) att packa upp. Hon kan nog tänka sig att resa bort igen.




Första dagen var fint väder och barnen kunde var ute och leka lite. Leander plockade fram sin stora grävskopa.



Medan lillasyster undersöker rabatten. Där fanns det många fina och goda stenar!

Jag hade lagt henne på altanen eftersom hon inte hade några överdragskläder, men hon klättrade blixtsnabbt in i rabatten. Bestämde där och då att hon behövde galonkläder!





Sedan grävde vi lite i sanden tills Tabea somnade.





Förmiddagen avslutades med en promenad för att titta på hästar. Leander åkte sin älskade buggyboard. Han pratar alltid om att han vill ha  en buggyboard hemma. Jag har letat på diverse basarer efter en begagnad men inte hittat någon ännu. "Men morfar har en buggyboard!" säger Leander alltid, så den var vi ju tvungna att använda!



2 kommentarer:

  1. Vi ska köpa Angelicas buggyboard

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Släkten är bäst! Och vi kommer ju att behöva den ett tag framöver...

      Radera