lördag 29 mars 2014

Pyssel och lek...


I måndags var sista gången på Tabeas Pekip.Vi pysslade ett litet minne åt kursledaren. Nu har vi lov ett tag och sedan får vi se om det blir någon fortsättning, kanske Musikgarten?


Vi kom lite i påsk-feeling häromdagen och gjorde smörgåsar i form av små harar. Leander ville absolut ha änglar också...



Imorse kom vi oss äntligen för att sätta lite frön också. Mest tomater förstås, men också majs och paprika. Leander skötte vattning och strödde ut fröna i jorden. Nu hoppas vi på god skörd!

Häromdagen kom Leander springande och sa "Titta mamma, jag gjorde ett L!" Då hade han lagt ihop två byggklossar så att det blev ett L. Jag blev förstås mycket imponerad. Strax därefter skulle vi iväg någonstans och då sprang han plötsligt tillbaka och kom sedan och sa lite lagom nochalant: "Jag gjorde bara ett T också!" Han hade en period när han var jätteintresserad av bokstäver men nu var det ganska länge sedan. 

Eftersom vädret varit bättre igen har vi förstås lekt mycket ute. Jag hängde upp vår gamla babygunga i grannens gungställning (med deras goda minne förstås!) och så fick Tabea gunga lite. Jag tror vi ligger rätt bra till med den där födelsedagspresenten...



Rutschkanan är jättekul också. Flickebarnet är mer vilt än tamt...




Idag var jag på basar igen. Fyndade rejält den här gången! En arbetsbänk med en massa verktyg, muttrar, skruvar etc för bara 5€! En stor säck med byggklossar (doneras till Rövarkulan), två spel, ett pussel, en trave böcker, en ryggsäck och en liten påse med Playmobil-riddarfigurer - allt för bara 24,20 €





1 kommentar: