onsdag 19 mars 2014

Vad har hänt i mars?

Det var så länge sedan jag hann skriva något att jag knappt vet var jag ska börja!

Jag har varit i Sverige på snabbvisit, Leander har skurit sig illa i tummen, Tabea kan nästan stå själv, våren har kommit, skogsmulleleken har börjat osv... Lite shopping har vi hunnit med också (bland annat födelsedagspresenter till gullungarna).


I början kändes det väl inte direkt som vår kanske, men vi var ute och lekte ändå förstås! Tabea har upptäckt hur kul det är att åka bobbycar och trehjuling! Till nöds får man sätta sig i släpvagnen!





Vårtecken nr. 1:
I höstas satte Leander och jag lite blomlökar kring träden utanför vår tomt. Nu ser der så här fint ut. Resten ser kanske inte fullt så välvårdat ut, men det är ju egentligen inte ens vårt utan kommunens... Får se om jag ids göra något åt det...





Vårtecken Nr. 2: Varmt och soligt på riktigt och solhatten åkte fram. Lite stor ännu men det funkar i alla fall.


En eftermiddag åkte vi till en Biergarten med lekplats och olika djur. Det fanns åsnor, getter, ett får, kaniner och olika fåglar. Barnen tyckte det var jättespännande och vi vuxna njöt av en cappuccino i det vackra vädret.

Äntligen har vi fått upp rutschkanan igen. Lite mer babyvänlig i år dock. Som kompensation fick Leander en klätterställning av delarna som blev över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar