söndag 23 februari 2014

Shopping och första sandlådebesöket

Igåt var jag på basar och fyndade till. Egentligen hatar jag att gå på basar, det är ju rena rama kriget och ofta svårt att hitta något bra bland allt skräp, men igår tänkte jag att jag måste ta mig samman och inte ge upp så lätt, och det lönade sig!

Först sprang jag ner i källaren där det säljs lite större grejor som barnvagnar och så. Var ute efter en  buggyboard (fanns ej) och en läragåvagn till Tabea. Hittade denna till ett bra pris:
Hon provade den så fort jag kom hem och var mycket förtjust. Ännu lyckas hon inte riktigt gå med den, men det är inte långt borta.
Uppmuntrad av mitt fynd gick jag in på avdelningen med kläder och småsaker. Leander fick en dvd med tåget Thomas och jag fick ett par sommarbyxor.

Men framför allt var det ju kläder till barnen som jag skulle handla.
De här byxorna med halsduk till kostade bara 50 cent! Det är grävskopor, lastbilar och flygplan på bandet på vänster ben.

Fick tag på ett par jeans (men de är lite för stora ännu), ett par shorts och två t-shirts till Leander.

Tabea fick två par leggings och tre t-shirtar. De här...
...och sakerna som hon har på sig på det här fotot:




Idag hade vi strålande sol och T fick för första gången leka i sandlådan. Överdragsbyxorna är i storlek 80 och enorma. :-) Dessutom är inte fleeceluddtröja det smartaste plagget när man ålar genom sanden... Hon behöver definitivt lite mindre överdragsbyxor. Och hon måste nog ha riktigt skor - idag hade hon typ inneskor och de var helt fulla med sand.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar