fredag 21 februari 2014

Ute- och innelek + semlor

I tisdags morse hade vi besök av fyra bebisar och deras mammor. Vi hade förstås dukat upp lite godsaker... Alltid kul att se bebisarna ihop!


På eftermiddagen var det jättefint väder och vi kunde gå hem till grannarna och leka ute. Där finns en jordhög som barnen får gräva i, vilket förstås är väldigt populärt.






Tabea lekte lite på en filt med en tennisboll och tyckte att utflykten var rätt lyckad.

Här ser hon ut som en liten eskimo tycker jag!




I onsdags var det dags för svenska lekgruppen igen. Det stod semlor på schemat!
En familj hade bakat bullarna och så monterades de gemensamt på plats. Supergott. Det tyckte även mina ungar. Till och med Tabea lyckades tjata sig till semla och blev så här glad. Tyvärr hade jag något skräp på linsen)

Leander var lite mer skeptisk, men efter att jag hade ätit bort hans grädde och marsipan gillade han bullen.

I går plockade jag fram den stora plastlådan som vi köpte på Ikea för ett tag sedan och fyllde den med havregryn och lite blandade fordon och leksaker. Det var första gången T lekte med en "sensory bin" men hon var väldigt intresserad.









Jag behövde nämligen lite lugn och ro för att sy halsdukar till barnen.

Imorse hade vi besök och med tre barn blev det lite trångt i lådan!


Men sen ville besöksbarnet hem till sin mamma, och Leander ville följa med och Tabea ville sova, så jag fick tid att blogga lite!

1 kommentar:

  1. Tre barn och en stor lastbil. Då blir det trångt

    SvaraRadera