onsdag 10 september 2014

Utflykt till sjön!

Rövarkulan på förmiddagen - de gick och matade änderna och jag hade donerat en stor påse torkat bröd. Änderna hade varit jättehungriga, sa Leander.

Efter rövarkulan, medan Tabea sov, ville Leander måla med vattenfärger. Vi gjorde bland annat lite höstlöv som ska dekorera våra fönster så snart de är tvättade... Tabea vaknade medan han höll på att avsluta och plocka undan - och ställde till jordens scen innan jag fattade vad hon menade. När jag väl begrep och tog fram målarsakerna igen blev hon så nöjd...

Hon ser så oskyldig ut i målarförklädet. Skenet bedrar!





På eftermiddagen åkte vi till en sjö (alltså ingen riktigt sjö, det finns det ju inte här, men en konstgjord sjö) och grävde lite kanaler och plaskade.




Vi hade aldrig varit där innan, men det var jättefint! Många små bukter med gräs och sand och man kunde hyra/låna (?) roddbåtar om man ville.

Eftersom solen stod ganska lågt redan fick jag inga bilder av själva sjön och anläggningarna runt omkring, men bjuder istället på en bonusbild på hur det ser ut hos oss. Jag älskar den här utsikten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar