torsdag 4 september 2014

Lite mammapyssel

Idag var ytterligare en sån där trist och kaotisk dag. Egentligen skulle vi ha åkt till någon djurpark, men det blev inte så då de andra inte var riktigt friska.

Istället var vi mest bara hemma och pysslade lite. Leander tejpade - jag hade köpt flera km färgad tejp åt honom på Toy'R'us nyligen och den var visst jättekul. Han började måla en teckning till mormor, men sedan tog tejpandet över.

På eftermiddagen kom kompisen Tim och hans mamma som räddande änglar, och Leander lekte hos dem några timmar. De hade lekt på en stor jordhög och Leander sa att det hade varit "richtig, richtig toll!". Jag var ute med småttingarna under tiden. Tabea åkte bobbycar och Raphael barnvagn (vilket överraskning).

Mellan härdsmältorna under dagen pysslade jag också lite. Först färgade jag en bomullbabytrasa. Den var full av kaffefläckar. Jag färgade den med gurkmeja och nu ska den få ett nytt liv på årstidsbordet. Jag har varit helt tom i huvudet inför september, men idag hittade jag små söta tovade pumpor på DM och då kom jag ihåg att jag läst en artikel om att färga med gurkmeja och plötsligt slog inspirationen till.

Jag har även börjat på en liten familj med ekollons- och bokollonshattar och en baby i ett valnötsskal. De kanske blir färdiga till nästa höst eller så...


P.S. Jag lade in ett nattskift:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar