lördag 23 augusti 2014

Skador, spelkväll och lekplats

Igår var jag ute med småungarna i barnvagnen medan Ralph och Leander var hemma och skulle bygga vidare på nya lekplatsen. Mobilen ringde. Jag var precis bredvid en trafikerad väg och hörde bara bråkdelar: "kom hem" "olycka" "hammare" och "kollaberar" kunde jag förstå... *hjälp* Vad hade hänt och vem kollaberade precis???

Ringde grannen för att be henne gå ner och styra upp situationen, men hon var på jobbet. Sprang därför hemma med tvillingvagnen och höll således på att själv svimma. Hittade Ralph på soffan där Leander tog hand om honom efter bästa förmåga. Tummen hade hamnat under stora gummihammaren. Ett glas vatten i mannen, kylpack på tummen, arnikaglobuli (kan inte skada) och sedan var det bara att ringa runt och få tag på en läkare (vår har semesterstängt). Som tur var kunde R få komma direkt till en läkarmottagning här i byn, så jag började packa barnvagn och barn i bilen för åka ner med hela klanen. Men då hade han stabiliserat sig så pass att han kunde åka ner själv i alla fall. Resultatet blev ett jättestort bandage och återbesök på onsdag. Som tur är var inget brutet (utom nageln som gått rakt av).

När jag var på apoteket senare för att köpa mer förbandsmaterial konstaterade jag att de numer hälsar på mig med namn... "Goddag fru Currlin!" sa den trevliga damen (som sist jag var där erbjöd sig att åka och lämna en beställningsvara i brevlådan för att jag inte skulle behöva åka extra). Jag är typ deras bästa kund...

I förmiddags var vi på biblioteket tillsammans med Tom och Lea och deras mammor. Eftersom det var fint väder promenerade vi ner. Leander var så stolt över att kunna visa sina kompisar biblioteket (det var första gången för dem) och förklarade att det finns sååå många böcker där.

På eftermiddagen var de stora barnen ute med R och körde springcykel och bobbycar och på kvällen hade vi spelkväll med grannarna.

Och för att det inte ska bli för trist - här lite bilder från början av veckan när vi var på en lekplats nere i byn:

"Fixa mössan då, mamma!"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar