lördag 10 maj 2014

Magsjuka och uppskjutet kalas...

Tabeas födelsedagskalas låg i startgroparna: det mesta förberett, inköpslistan låg i bilen (vilket var en välsignad tur, jag glömde den nämligen där och kunde därför inte handla när jag var på Aldi på torsdagen), grannen inkommenderad att dekorera cakepops... Och så börjar flickebarnet kaskadkräkas!  Bara att ställa in alltihop, eller snarare skjuta upp det hela en vecka. Men lika glad för det är jag, vädret kanske är bättre, jag har lite mer tid att pyssla, Lidl har erbjudande på halloumi i veckan (=jag behöver inte åka land och rike runt för att få tag på den) osv.

Som tur var mådde hon bättre redan under eftermiddagen, men eftersom vi redan lämnat återbud till alla så kör vi på nästa helg. Idag har vi mest varit hemma och barnen har gungat, lekt i sandlådan och hoppat trampolin. Hur skönt som helst att ha en halv lekplats i trädgården!

I tisdags var vi på besök på skogsdagiset som vi anmält Leander till.  Det överträffade alla förväntningar och nu håller vi alla tummar och tår för att vi får en plats! Tvärr verkar det väldigt svårt för Leander att komma in i höst, de har fler anmälningar än platser, många syskon som har förtur och de vill helst ta in flickor nu... :-(

Tabea "hjälper" pappa i trädgården (det är ju inte konstigt om hon kräks lite...):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar