fredag 11 april 2014

Kreativmässa...

Igår var jag på kreativmässa. Det blev lite spontant - grannen skulle dit och Ralph hade möjlighet att åka hem från jobbet tidigt. Så skönt att komma iväg och ha lite egentid!

Det blev förstås lite dyrare än vad jag hade tänkt. Hittade en del fina tyger, bland annat till Tabeas födelsedagsklänning. Och jättefina jersey-tyger som ska bli en klänning till henne och tshirts till grabbarna tänkte jag.

Det gula med vita prickar ska bli födelsedagsklänningen, de andra prickiga klänning/tshirts och det med djuren ska bli något mysigt till lillebror är det tänkt. Kati köpte likadant tyg i grönt med rosa prickar, så vi kan byta lite med varandra.

I en monter med olika waldorfinspirerade filtgrejor förälskade jag mig i en blomgirlang, så jag råkade köpa material och mönster till den också...




Bilden är ju inte så bra, men dt finns mer bilder på deras hemsida www.kleinetroll.de:


Hoppas att min blir lika fin! Håll tummarna! Leander har en lekkamrat här just nu så jag funderar starkt på att börja lite medan Tabea fortfarande sover...

I onsdags var vi på påskavslutning i svenska lekgruppen. Den mamma som inte bakar själv kan alltid piffa upp köpekex med lite deko. Man får inte vara dum. Barnen var i Rövarkulan (nya dagis) på förmiddagen och hade kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar