tisdag 22 april 2014

Idéer till barnens sovrum... (a girl can dream...)

Jag köpte ju den jättesöta orkidégirlangen att sy till Tabea och sedan började jag skissa på en ny säng till henne... av bara farten liksom. Tanken är att Leander ska få en riddarborgssäng typ i födelsedagspresent (om den hinner bli klar...) och då kom jag på att man kunde ju köra på i liknande tema till Tabea.

Ett prinsess-slott vill jag inte göra, det blir för rosa känns det som, så jag tänkte mig mer en älv-/fe-säng. Grovskissade lite under helgen... Det gröna i framtill är sängramen, det oranga ska föreställa madrass och täcke...

Det ska stå som Leanders nuvarande säng, mot vår björkvägg. Det lilla slottet på kortsidan blir väl inte av, för där står ju i alla fall byrån för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar