fredag 26 februari 2016

Tillbaka igen!

Här är jag igen... Det har varit en lååång paus - minst sagt. Men nu tänkte jag alltså försöka skaka liv i bloggen igen. Håll tummarna! Vad jag ska skriva om?

På besök i Sverige fick jag höra om Förvaringsdrottningens utmaning. Det är ett röj-och-organisera-uppdrag i veckan, och alla som känner mig vet ju att det för vår familj är en jätteutmaning. Jag gillar utmaningar, så jag hoppar på. Eftersom jag blev lite sen i starten får jag försöka klara mer än ett uppdrag i veckan nu i början.

Snart börjar trädgårdssäsongen igen! I år hade jag tänkt mig en skördeticker bland annat. Växthuset blåste sönder i en vårstorm förra året och vi får klara oss utan växthus den här säsongen också. Eventuellt köper eller bygger vi något provisoriskt för tomaterna.

En del pyssel och knåp lär det väl bli också...

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar